Dwa pomysły na usprawnienie ruchu samochodowego na Oporowie

Piszę je tu w ramach konsultacji, jako potencjalne projekty do przyszłorocznego budżetu obywatelskiego lub w ramach postulatu do władz miasta w zakresie remontów.

1) Pierwsza kwestia to problem tego, że w godzinach wzmożonego ruchu, auta chcące skręcać z Karmelkowej, w lewo, w Wiejską czasem tamują ruch na tyle, zastawiając pas Karmelkowej, że auta chcące jechać prosto, jechać nie mogą, bo te skręcające w lewo zastawiają pas i w efekcie, na zielonym prosto, nic nie przejeżdża lub auta jadą chodnikiem by tylko zdążyć na zielone.

Często to TIRy jadące z Urzędu Celnego przy Karmelkowej spowolniają ruch w lewo w Wiejską.

Tu pomocne byłoby wydłużenie pasa do lewoskrętu, a zdaje się, że miejsce na to jest, przynajmniej aż do ulicy Balzaka, czyli około w efekcie pas do lewoskrętu miałby około 2,5 raza obecnej jego długości i ruch na wprost mógłby być płynniejszy.

Koszt tej zmiany nie powinien być duży, o ile nie wymaga przebudowy infrastruktury podziemnej. Odcinek ten jest zaznaczony na zielono.

2) Drugi pomysł odciąży z kolei ulicę Wiejską, w kierunku głównego oporowskiego skrzyżowania. Gdyby zrobić asfaltową nawierzchnię na obecnie polnej drodze jaka łączy ul. Tyniecką z Balzaka, to auta jadące z kierunku Mokronosu czy Kwiatkowskiego, na Oporów, mogłyby korzystać z tego skrótu i bez świateł włączać się w Karmelkową, w szczególności gdy jadą dalej w kierunku Domu Pomocy Społecznej to byłoby dla nich korzystne, bo tu płynność ruchu jest spora.

Ten łącznik z Balzaka ma około 500 metrów długości, a szerokość ma drogi jednokierunkowej, więc koszt tego nie powinien być jakiś zawrotny, a przy okazji stworzy bardziej cywilizowane warunki dojazdu, dla powstałych i nowo powstających bloków tam, od tej strony. Proponowany dozwolony kierunek jazdy na tym jednokierunkowym łączniku, na niebiesko.

Co sądzicie o tym? Piszcie w komentarzach.

Komentarze

komentarzy